Waarom bezoek- en telefoonnotities?
Professionaliteit is erg belangrijk voor een bedrijf. Interne communicatie verbetert u door elkaar te helpen. Ook tijdens het terugbellen met of een bezoek van een klant of een leverancier is het belangrijk om professioneel over te komen. Een goede terugkoppeling is dus essentieel. U bent op de hoogte van de reden van het telefoontje of het bezoek en kan de informatie meteen gebruiken. U hoeft niet meer te vragen wie u aan de lijn heeft, waarvoor iemand belt of waar u het bezoek aan te danken heeft. Degene met het probleem of de vraag hoeft niet twee keer uitleg te geven en u kunt hem/haar snel en gericht helpen. Door onderling goed te communiceren, vergroot u de tevredenheid.
Voordelen van bezoek- en telefoonnotities
- Compleet overzicht van gegevens
- Straalt professionaliteit uit
- Verhoogd de klanttevredenheid
Welke gegevens noteer je op een telefoonnotitie?
Een goede telefoonnotitie moet uit bepaalde gegevens bestaan. Zo kunt u nooit iemand terugbellen zonder telefoonnummer. Daarbij is het ook belangrijk dat de datum en de tijd vermeld wordt. Het is prettig voor de terugbeller om te weten wat de naam van de beller is, wat de naam is van het bedrijf, of het gaat om een particuliere beller, naar wie er wordt gevraagd, wat het onderwerp van het gesprek is en wat de gewenste actie is. Wil de beller worden teruggebeld of belt hij/zij zelf terug?
Ook een handig Things-To-Do-Today notitieboekje om uw werkdag zorgvuldig te plannen zijn te koop bij Logistiekdirect.be. Zo heeft u alle zaken overzichtelijk op een rijtje.
Lees minder